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HemiSync Frequenzen + Focus 3-27 für CoolEdit (Azrael?)
Martin V schrieb am 15. November 2001 um 1:08 Uhr (924x gelesen):
Hallo. Bevor ich mich zu Bett begebe (wieder mal zu spät), hier etwas, was ich auf der Mailinglist der BwGen Gruppe gefunden habe. Azralel - Du bist der Audiospezialist - was hläst Du davon? Jedenfalls sind dies hier die binauralen Frequenzen der HemiSync Reihe. Auch ne Anleitung, wie man mit CoolEdit diese presets erstellt. Keine Ahnung obs stimmt, aber ich werfs hier mal aufs Board:
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Wave I - Discovery
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Tape 1 - Orientation (Focus 3)
Hemisync, Energy Conversion Box, Gateway Affirmation, Resonant Tuning
l/r 300/304 plus 100 Hz and 500 Hz carriers without recognizeable Delta
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Tape 2 - Intro Focus 10
Focus 10, Ten Point Relaxation
100[4.0], 300[4.0], 500[4.0]
Tape 3 - Advanced Focus 10
Reball
Tape 4 - Release and Recharge (Focus 10)
Process of Energy Conversion - Daily Exercise!
l/r 100/104, 414/410, 504/500
Tape 5 - Exploration Sleep (Focus 10)
Remembering who and what you are, Rolling out, Floating upwards
l/r 100/104, 300/304, 496/500
Tape 6 - Focus 10 Free Flow for your own purpose
l/r 100/104, 300/304, 500/504
C1: 308/322, 500/515
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Wave II - Threshold
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Tape 1 - Intro Focus 12
l/r 51/51.75, 98.75/101; Delta-Frq: 0.75 + 2.25 Hz
Tape 2 - Problem Solving (Focus 12)
l/r 99.5/101, 202.7/204.2
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Focus Levels/Frequencies
F3 59[1.2]-110[1.3], 288[3.7]
F10 100[1.5], 200[4.0], 250[4.0], 300[4.0]
F12 100[1.5], 200[4.0], 250[4.0], 300[4.0], 400[10.0],
500[10.1], 600[4.8]
F15 100[1.5], 200[4.0], 250[4.0], 300[4.0], 500[7.05],
630[7.1], 750[7.0]
F21 200[4.0], 250[4.0], 300[4.0], 600[16.2], 750[15.9],
900[16.2]
F22 Same as F21
F23 400[3.9], 503[4.0], 600[4.0], 750[3.9], 900[4.0]
F24 50[0.75], 400[3.9], 503[4.0], 600[4.0], 750[4.0],
900[4.0]
F25 503[4.0], 600[4.0], 750[4.0], 900[4.0]
F26 400[3.9], 503[4.2], 600[4.0], 750[4.0], 900[4.0]
F27 Same as F26
Example: The notation 503[4.2] should be understood to
represent a beat frequency of 4.2 Hz between two
carriers equally separated from 503 Hz (i.e., 500.9
and 505.1 Hz).
Amplitudes are generally maintained about 20 dB above
background 1/f (pink) noise and/or surf.
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L 59.6, 110.65, 289.85
F3
R 58.4, 109.35, 286.15
L 100.75, 202, 252, 302
F10
R 99.25, 198, 248, 298
L 100.75, 202, 252, 302, 405, 505.05, 602.4
F12
R 99.25, 198, 248, 298, 395, 494.95, 597.6
L 100.75, 202, 252, 302, 503.525, 633.55, 753.5
F15
R 99.25, 198, 248, 298, 496.475, 626.45, 746.5
to create F10 on cool edit create a new file 16 bit stereo at 22050 saamples edit left channel, generate tones,, 100.75 hz,, -30 db(sliding vertical bar on right)
no modulation,, set duration for no more than 20 seconds( unless you have=20 lots of RAM(random access memory not robert monroe) edit right channel, generate tones, 99.25 hz,, db should remain constant edit both channels,,=20
under edit menu,,select entire wave, and then copy it
edit left channel,, generate tones,,202 hz
edit right channel,,generate tones,, 198 hz
edit both channels under edit menu,,select entire wav,, then mix paste,, then copy edit left channel,, generate tones 252 hz edit right channel,, generate tones 248 hz
edit both channels under edit menu,, select entire wav,,mix paste,, then copy edit left channel,,genereate tones, 302 hz
edit right channel,,generate tones,,298 hz
edit both channels under edit menu,, select entire wav,,mix paste then save as F10.wav
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Nun verfügt ja der CoolEdit2000 über ne eigene binaurale Funktion. Isses da auch noch so kompliziert?
Naja, Grüsse
MV
Ps: Habe mir heute mal probeweise diese HemiSync Files von Monroe angehört. Als mp3. Keine Kanaltrennung - höre die Stimme am Anfang nicht nur rechts wie gemeint, sondern etwas leiser auch links. Egal, konnte mir trotzdem mal nen Eindruck verschaffen.

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Diskussionsverlauf:
- HemiSync Frequenzen + Focus 3-27 für CoolEdit (Azrael?) ~ Martin V - 15.11.2001 01:08 (6)